Търсене в този блог

сряда, март 26, 2008

За Телевизията и Масовата култура с Любов

По цял ден гледам новини и новинки, реалити-шоута и толк-шоута, слъзливи съпунки и предавания за скучаещи домакини. И поглъщам информация. Тооолкова много информация. Зарити сме с информация, драги ми зрители. Всевъзможна и премного. Едва ли някой се интересува от толкова много информация. Но знам ли, невежият аз? Разни хора, разни идеали. Има и такива хора - генетично-предопределени клюкари-любопитковци, които винаги прочитали разделите "още за любопитните" във всеки попаднал им учебник, като ученици. Сега те прослушват през стената, с помощта обърната стъклена чаша, всяка кавга на съседите, наблюдават през пионката кой слиза от ансансьора на тяхния етаж и четат жълтата преса. Не защото и вярват, както самите те коментират пред приятели, а просто ей -така, за някоя друга клюка, придаваща радост и ситост във вечно къркорещия стомах на иначе толкова празния им животец.
Не знам братле, не съм от тях. Просто не ме влече. Напоследък - все повече и все повече оставам сляп и глух за сеира около мене. Може би моя си свят, каде реален, каде илюзиорен, ме вълнува много повече. Имам си собствен живот, тооолкова по-интересен от всичко останало около мене. Може би съм самовглъбен егоцентрик и едновременно на фона на останалите - ексцентрик. И идея си нямам, дори не искам да ви занимавам, пишейки разни словоизлеяния за себе си. То, това тука да не ви е есе...
Питам се аз, к'во интересува някой че Сашка Васева, примерно, се скарала със съпруга си, с който въртели бизнес с автомобилни гуми, и сега той я разорил. Или, че еди си-кога си, еди си-кои си се блъснал в колата на М. Т. от столичния квартал "Младост" 1 като и причинил определени не толкова маловажни, но и не толкова съществени изкривявания по каросерията и бронята....Просто ми се струва тъпо, безмислено. Толкова ли няма с какво да се занимават дадени скучаещи домакини, че трябва да четат "Лична драма" или да гледат сапунки, или евентуално - "Море от любов" по цял ден. По-точно - винаги когато могат, понеже "Море от любов" се излъчва само в събота слетобед, без да броим повторенията посреднощ.
Не знам. Чувствам се още по-устемен към изолация от тази цялата информация. Искам да си купя едни гооолеми слушалки, през които да чувам само това, което ме интересува. Жалко, че напоследак е толкова малко. Но и как няма, на фона на целия този информационен шум...
Не знам, драги ми смехурковци, но аз не се кефя нито на "Сървайвър", нито на "Пълна промяна" (понеже там има грозни и дебели жени, мечтаещи да бъдат красиви и уредени в живота), нито "Островът на изкушенията" (...или "изкушението", не се сещам, въпреки че там е пъъълно с готини мацки). Просто не ме радват особено тая маса слъзливи историйки, тая цифра циври, сълзи и лигички. А вие и се наслаждавайте, ако така ви идва от вътре... Може би след време, мнооого време, ще разберете, че целия монтаж на тези предавания е тооолкова шаблонен и...привидно бляскав и раздвижен, че чак ще започнете да ги гледате само за да им се надсмивате. Ах, тези...забаени кадри на всеки емоционален момент...Ах, тези...компилации от най-добрите изпълнения на всеки напускащ играта играч... При това - винаги на фона на нек'ва готина музика, която въобще не се връзва на иначе толкова флегматичния тип нервна система на конкретния играч. К'во ми ги показвате толкова готини сега, нужно бе цяяял сезон за да съберете някоя и друга забавна случка от тея хора. 'Шото те по дефолт са си тоолкова скучновати и посредствени, че чак вече не се чудя защо им се радва толкова драгата ви аудиторията. Защото, драги зрители, те са хора на народа и народа ги обича. Да живее народа и неговите любимци!!! Да живеят народните забавления и нека масовата култура просперира до безкрай!!!... От всеки кокошкарник до всяка махала да се гледа "Биг брадър", "Сървайвър", "Пълна промяна" и не знам си още кво. А аз... аз ги гледах като малък по RTL, SAT1 и Pro7. Сега не гледам телелвизия...

Няма коментари: